• سه شنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٢-١٤:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٣٦
معدنی پور تذکر داد؛12-154

مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده بیماران اوتیسم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده بیماران اوتیسم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای ششم در تذکری ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته از سوی انجمن اوتیسم ایران اظهار داشت: بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران نیازهای جامعه هدف اوتیسم را به دستگاه‌های متولی و اجرایی متذکر می شوم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه اوتیسم ایجاد مراکز مختلف از جمله مراکز نگهداری موقت و شبانه روزی، ایجاد مراکز اشتغالزایی، مراکز آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، مراکز درمانی، مراکز بهداشتی و مراکز توانبخشی است که می بایست با کمک سازمان‌ها، دستگاه‌های متولی و همراهی سازمان های مردم نهاد و خیرین نسبت به ایجاد آنها اقدام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری تهران در واگذاری زمین و فضا در مناطق مختلف همیشه پیشرو بوده است که امید می رود در این حوزه اقدامات مناسب دیگری را نیز انجام دهد.
معدنی پور گفت: مناسب سازی فضاهای شهری و مجموعه ها یکی از نیازهای اساسی فرزندان و خانواده های اوتیسم است که به حضور بیشتر این قشر در جامعه کمک خواهد کرد و باعث می شود تا این گروه بتواند از فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی استفاده کنند؛ همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای این جامعه است که قاعدتاً در این حوزه نیز ضروری است شهرداری تهران اقدامات لازم را داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نیازهای اصلی که در حوزه اوتیسم مشاهده می شود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص این بیماری و نیازهای این بیماران به جامعه است. فرهنگ سازی برای شناساندن بیماری اوتیسم از موارد ضروری است که لازم است حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در این خصوص نقش آفرینی کنند.
معدنی پور گفت: نکته‌ای که باید تاکید شود در مورد والدین این فرزندان است، توجه به موضوعات و نیازهای والدین دارای فرزند اوتیسم باید بیشتر مورد توجه باشد. بسیاری از این والدین به دلیل نبود مراکز نگهداری نمی توانند اشتغال داشته باشند در حالی که هزینه این بیماری بسیار سنگین است. لذا لازم و ضروری است که برای این خانواده ها مراکز نگهداری بیماران تهیه و همچنین ایجاد مراکز کارآفرینی و اشتغالزایی توسط دستگاه‌های اجرایی متولی با مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیماران اوتیسم بسیار باهوش هستند، گفت: باید امکان تحصیل برای این قشر فراهم شود لذا ضروریست آموزش و پرورش نسبت به اختصاص مدارس خاص اهتمام ویژه داشته باشد. توجه به اشتغال جوانان اوتیسم که تحصیلات عالی دارند یکی دیگر از نیازهای این بخش است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که بسیاری از این جوانان تحصیلات عالی در حد لیسانس و فوق لیسانس دارند که نیازمند فراهم شدن زمینه اشتغال هستند.
وی تاکید کرد: حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید برنامه های خاص و ویژه ای را در حوزه های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری برای والدین و فرزندان اوتیسم پیش‌بینی کند چرا که یکی از نیازهای این گروه عدم وجود امکان مناسب و یا فرصت کافی برای موضوعات تفریحی، گردشگری، ورزشی، فرهنگی و هنری است.
 در پایان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا اقدامات مورد نیاز در خصوص این گروه هدف صورت گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: